Witajcie na moim blogu nie tylko dla geeków poświęconym marketingowi internetowemu, a szczególnie marketingowi w wyszukiwarkach.

Artykuły powstają na bazie mojego doświadczenia w pracy jako menedżera/konsultanta ds. marketingu online oraz specjalisty SEO/SEM. Jednak największą inspiracją będzie tutaj bieżąca współpraca z klientami, przeprowadzane rozmowy oraz odbyte spotkania.

Na co dzień współpracuje z szerokim gronem klientów od branży wnętrzarskiej i budowalnej po branżę high fashion. Większość to globalne międzynarodowe marki, ale od zawsze ceniłem pracę z mniejszymi podmiotami, dla których realizuje działania lokalne.

Nie działam bez konkretnego planu i tak jest w tym przypadku głównie w odniesieniu do tworzonego contentu na potrzeby tego bloga.

Głównym założeniem jest tworzenie specjalistycznego i jakościowego contentu dla geeków, który będzie inspirował i dostarczał rzetelną i praktyczną wiedzę. Specjalistyczny content ma stanowić bazę do utrzymania użytkowników i budowania zaangażowania wśród odwiedzających. Nie mogę zapominać tutaj o contencie, który ma zwiększyć potencjał widoczności bloga, czyli treści pod szersze grono odbiorców (nie tylko dla geeków) tworzonych z myślą o wyszukiwarce (pod słowa kluczowe z dużą ilością wyszukań). Nie zabraknie tutaj również short-contentowych tipów do wykorzystania od „zaraz”. W planach mam cykliczne bloki tematyczne, w których będę dzielił się efektami uzyskiwanymi przez bloga oraz strony internetowe klientów, z którymi współpracuje wraz zakresem wykonywanych działań oraz wdrażanych „paczek” optymalizacyjnych. Ciekawe również mogą okazać się anonimowe ankiety przeprowadzane z klientami, dzięki którym poznamy bliżej ich potrzeby i oczekiwania.

Nie zamierzam zakładać częstotliwości publikacji artykułów. Nie zawsze będę mógł sprostać założeniom wśród niespodziewanie i licznie pojawiających się tasków z priorytetem „na wczoraj”. Przede wszystkim chcę unikać treści tworzonych „na sztukę” zamiast dzielić się faktycznie przemyślaną i wartościową wiedzą.

Nie zamierzam snuć długoterminowych planów i zakładać konkretnych celów, bo wiążą się one z oczekiwaniami. Lepiej pozytywnie się zaskoczyć niż negatywnie rozczarować. Blog powstał z myślą o podzieleniu się posiadaną wiedzą związaną z potrzebą samorealizacji. Na tym etapie jedynym celem jest skupienie się na tworzeniu wysokiej jakości, wartościowego contentu odpowiadającego na potrzeby i realne problemy odwiedzających.